Pages

Search This Blog

Thursday 17 October 2019

No Fail Pandan Chiffon Cake 教你一个成功率极高的戚风蛋糕







戚风蛋糕是一个听起来很简单,看起来很简单的蛋糕,可是就不懂咋的,我就是一直失败。 失败到差点忧郁了。好几次我都想放弃了, 就想说我不是属于做蛋糕的。 后来慢慢的找到了一些诀窍。可是还不够完美。就一直试,一直试,我朋友还说,我太佩服你了,佩服得五体投地。哈哈。 我说是吧,我就是打不死的小强。这个视频,是我花了好些时间,很用心去拍摄的一个视频。试了很多不同方式制作出来得结果。 也做了很多实验,最终得到的心得。希望真的对你们有帮助。
p/s: 从头到尾做了约30个左右。蛋糕都吃怕了。还好有朋友帮忙我吃。要不然我就肿了,横着扩建了。

材料(6寸):
2颗蛋65克一个
15克油
45克白糖
65克低筋面粉
8-10片斑斓叶
55克斑斓汁

要做8寸的话,就把所有材料乘2

详细过程请点击一下链接:
👉 https://youtu.be/Joqk4UlnNzU

Chiffon cake is a basic cake. It sounds easy but it can be hard too. Prior to this, I always fail in baking this chiffon cake. I had actually bake over 30 chiffon cakes, including the one I baked as an experiment. I had tried different method in the experiment and I come out with the final version.

Ingredients (6 inch):
2 eggs 65g each
55g pandan juice
15g oil
45g sugar
8-10 pandan leaves
65g flour

For 8 inch chiffon cake, please double the ingredients above.

No comments:

Post a Comment